vrijdag 19 juni 2015

Reflectie schildering stadspark

Reflectieformulier beeldend onderwijs


 

opdrachtomschrijving: Schildering stadspark.

naam student: Marco Nolte.


 

Reflecteer op zowel de product- als procescomponenten en geef ook duidelijk de samenhang tussen product- en procescomponenten aan. Je mag jezelf voor elke component een waardering geven (1 = lage waardering, 5 = hoge waardering), maar dat hoeft niet.


 


 

component

beschrijving

1

2

3

4

5

betekenis

Op het internet heb ik verschillende foto's opgezocht van stadsparken waar ik zelf ben geweest. Zoals: vondelpark, maximapark, wijkpark molenvliet, park hoge veluwe en wilhelminapark. Aan de hand daarvan heb ik mijn idee uitgewerkt.

   

X

 

vorm

Ik heb eerst een schets gemaakt van een park met bomen en een toegang hek. Daar heb ik vast wat herfst kleuren in verwerkt. Later heb ik het allemaal geschilderd. Zie bijgevoegde foto's voor het proces.

   

X

 

materie

Eerst heb ik een schets gemaakt met potloden op een A4 vel. Daarna alles geschilderd met plakaatverf. De verf heb ik zelf gemengd in herfst kleuren. Ik heb verschillende maten kwasten gebruikt.

  

X

  

beschouwing

Beelden op internet hebben mij geïnspireerd. Ook de uitleg op Hubl en de ideeën van mede studenten hebben mij op dit spoor gebracht.

   

X

 

werkwijze


 

Ik heb nog nooit eerder op deze manier gewerkt. Het lastigst vond ik om een schets op papier te zetten. Toen ik die eenmaal had volgde de rest eigenlijk vanzelf. Ik ben trots op het eind resultaat!

   

X

 

onderzoek

Zie de foto's voor het verwerking proces.


 

   

X

 

eindoordeel:

4

Wat vind je geslaagd? Leg uit.


 


 

Omdat ik dit voor de eerste keer gedaan heb, ben ik zeer tevreden over het resultaat.

Wat kon beter? Waarom?

Ondanks een slechte voorbereiding, met uitval van lessen door ziekte docent, hebben we als groep ons hier goed doorheen geslagen!


 


 


 

Bij het maken van bovenstaande opdracht heb je beelden gebruikt als inspiratiebron. Geef van minimaal één door jou gebruikt beeld aan wat de functie is en beschrijf waarom je dat vindt.


 

beeld

functie(s)

beschrijving

Plaats hier de afbeelding van het beeld of verwijs naar het beeld dat ergens anders op je blog staat.

Foto's staan op mijn blog

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten