woensdag 29 oktober 2014

Opdracht 1 - Stadspark schilderen

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Onze eerste opdracht voor beeldend, schilder een stadspark met herfstkleuren. Help! De voorbereidende opdracht luidde: ga op zoek naar afbeeldingen van stadsparken. Dat heb ik gedaan door verschillende parken waar we met ons gezin zijn geweest uit te zoeken en er een afbeelding van mee te nemen. Ik heb me het meest laten inspireren door een afbeelding van het Vondelpark in Amsterdam. Dat is een park waar we graag komen. Ik zag een afbeelding van een toegangshek met welkom erop. Dat wilde ik in ieder geval verwerken in mijn creatie.
 



 
 
 
 
 Het begint met een leeg vel papier.

Om er voor mezelf wat meer kijk op te krijgen heb ik de schets eerst met kleur potloden vast wat kleur gegeven. Mijn gedachte was dat ik de kleuren dan al voor me zag als ik het met verf af ging maken. Dat werd wel wat anders, met de verf kreeg ik heel andere kleuren, dan met de potloden.

Ondanks de andere kleuren door de verf, gaf de verf wel veel meer het effect van de herfst weer. De combinatie van bruin, groen en geel en de donkere wolken vind ik persoonlijk goed bij de herfst passen. Hier begint het al aardig te worden zoals ik het wil.

Het eind resultaat waar ik trots op ben! Voor zover ik me kan herinneren is dit het eerste schilderij van mijn hand. ik wist niet dat ik dit in me had. Ik liet het resultaat aan mijn vrouw en kinderen zien. De reacties waren positief, ze vonden hem allemaal mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten